CURS 2013/2014

PRIMER TRIMESTRE

CONTINGUTS
Materials plàstics, petris i ceràmics

ACTIVITATS
Creació d’un dossier de classificació d’objectes plàstics.
Fabricació d’un plàstic natural.
Realització de fitxes de representació gràfica.

El segon trimestre pujarem un vídeo de com es fabrica un plàstic orgànic!!

                                      PÀGINES DE CONSULTA

                                     INDUSTRIAL PROCESES
http://www2.cslaval.qc.ca/cdp/UserFiles/File/previews/indusprocesses/procindus.swf




SEGON TRIMESTRE

Al segon trimestre els continguts seran:
 ELECTRICITAT, MAGNETISME I ELECTRÓNICA.
Les activitats:
-Identificar els valor de les resistències per el seu codi de colors.
-Realització de circuits simples amb resistències, per calcular magnituds elèctriques fonamentals; V,I,R.
-Control del sentit de gir d’un motor, mitjançant ret-les.
-Comprovació de les propietats dels materials semiconductors, el diode.
-Muntatge d’un detector de llum.


-Disseny i muntatge d’un robot senzill.



En aquestos vídeos, teniu explicats una miqueta mes el concepte de associació de resistències.




                                           ACTIVITATS

1-Identificacio de resistències:
Els alumnes identifiquen els valors de les resistències d’acord amb un codi de colors:

Webs:
 A part de les indicades a la capçalera del blog:







 2-Realització de circuits elèctrics simples:

Amb els valors de les resistències calculats, els alumnes realitzen mesures del V, I i R en circuits semblants als següents:




I mitjançant el multímetre mesurar les intensitats i els voltatges.


3- Control d’aparells amb el retle.
El retle es un mecanisme que funciona mitjançant camps magnètics.

 A la  pàgina i han enllaços interessants.

Amb el retle podem controlar en sentit de gir d’un motor:



Els motors i els generadors també es fonamenten en els principis d’inducció:



     Les imatges contenen explicacions del funcionament de motors i generadors.





 4-ELECTRONICA:

                                     DIODES i TRANSISTORS

                                           
                                                             


   Els diodes son dispositius semiconductors, hi han de varius tipus:
   
                                                           
                                                    
                                                             A l'imatge hi ha un diode led..    
        http://www.edu365.cat/eso/muds/tecnologia/led/#
 
 Alguns exercicis:


http://www.edu365.cat/eso/muds/tecnologia/problemes/diodes_transistors/diodes_transistors_a.htm                    http://www.edu365.com/eso/muds/tecnologia/problemes/diodes_transistors/index.htm
                                                           
                                         



 Els transistors:

                                                                                 http://www.youtube.com/watch?v=p0CY_AlPjiU

i no ens podem oblidar dels condensadors:


                                                                             http://www.edu3.cat/Edu3tv/Fitxa?p_id=17008&p_num=3

         Activitat al taller amb transistor;  detector de foscor:



                                                           










                     
                                    ROBOTICA
                                            

                                                      CUCABOT


Anem a construir un robotcucabot

En aquest curs veurem els elements mes simples de la robòtica i del control, dissenyarem i construirem dos robots diferents el fotótropo i el pegatortas....açi teniu l'enlllaç..


http://roble.pntic.mec.es/~jsaa0039/cucabot/
                 

Aquest any treballarem amb una placa impresa per al circuit electrònic:

Esquema electrònic del pegatortas:

 i el del fotótropo:

                                     



Els circuits en els components:

pegatortas:

i el fototropo:







               

                                    

                                                                                  
                                  


                             AL TERCER TRIMESTRE COMENÇEM AMB LES ENERGIES:


                               PRIMER TENIM QUE SABER COM OBTENIM L'ENERGIA ELECTRICA

GENERADOR:

 



UN ALTRE VIDEO EXPLICATIU 





                       EL FUNCIONAMENT BÀSIC DE TOTES LES CENTRALS EL TENIM AÇI:




 A les imatges hi han enllaços a simul·lacions de les centrals elèctriques com les que tenim al llibre:


CENTRALS TERMIQUES:

                                  CENTRALS TERMIQUES CONVENCIONALS:

 AIXI FUNCIONA UNA CENTRAL TERMICA


                                  UN ALTRA ANIMACIÓ:
                                         
                                     
ALTRE ESQUEMA D'UNA CENTRAL TERMICA


      
                                 CENTRALS TERMIQUES DE CICLE COMBINAT::


http://jhproject.net63.net/J.H.2009/JHcombinado.swf





http://almez.pntic.mec.es/jrem0000/dpbg/2bch-ctma/tema11/COMBINADA05.swf


CENTRALS NUCLEARS:
 

                                    Aquestes dos son unes fotos de reactors nuclears de fisió:

http://www.consumer.es/web/es/medio_ambiente/energia_y_ciencia/2005/08/02/144179.php
                                       

                                                                   
http://almez.pntic.mec.es/jrem0000/dpbg/2bch-ctma/tema11/NUCLEAR01.swf




                               Aquesta altra imatge vos enllaçarà al Consell de Seguretat Nuclear

http://www.csn.es/index.php/es/?option=com_content&view=category&layout=blog&id=46&Itemid=62&lang=es




                            Existeix altra alternativa a la Fisió; la Fusió, açi teniu en generador nuclear de Fusió:



 http://www.solociencia.com/fisica/08042904.htm



 CENTRALS HIDROELECTRIQUES:

                
http://www.eitb.com/multimedia/infografias/Energia_hidroelectrica/Energia_hidroelectrica_es.swf



                                  Una imatge de les turbines d'una central:


http://www.consumer.es/web/es/medio_ambiente/energia_y_ciencia/2004/08/09/140155.php



                                     CENTRALS ELECTRIQUES NO CONVENCIONALS


APROFITAMENT DEL SOL; CENTRALS SOLARS I FOTOVOLTAIQUES:




                    LA TECNOLOGIA D'APROFITAMENT SOLAR EVOLUCIONA

                   

                     
                                                 AMB COLECTORS SOLAR GEGANTS




                                                 TAMBE PER A L'ÙS DOMESTIC



ENERGIA EÓLICA                                                                                                                           



    LA BIOMASA:


http://www.consumer.es/web/es/medio_ambiente/energia_y_ciencia/2005/02/23/140203.php


                        
                         
                         COM FUNCIONA UNA CENTRAL TERMICA AMB BIOMASA





                       I PER A L'ÀMBIT DOMÈSTIC, TAMBÉ PODEM OBTRENIR ACS I CALEFACCIÓ

                      AÇI TENIM DOS CALDERES AUTOMATIQUES DE PELLETS, TAMBE HI HAN AMB CREMADORS EXTERIORS, COM LES CALDERES ACTUALS DE GASOIL:




                                    

ENERGIA MAREOMOTRIU:


http://www.consumer.es/web/es/medio_ambiente/energia_y_ciencia/2005/02/23/140205.php


ENERGIA GEOTERMICA:

                                                
http://www.consumer.es/web/es/medio_ambiente/energia_y_ciencia/2004/11/19/140175.php
              
                      
                             PER A ÚS DOMÈSTIC TAMBE PODEM APROFITAR LA GEOTÈRMICA


 

                     





                   LES TIC: TECNOLOGIES DE LA INFORMACIÓ I COMUNICACIÓ


                                                Un parell d'eixemples entendre el tema en general:

http://www.slideshare.net/Koldoparra/tecnologas-y-sistemas-de-comunicacion


https://www.sites.google.com/site/tecnologiaterceroeso/home/tema-12---tecnologia-de-la-comunicacion


                                              Si volem mes informació,com els apunts del llibre :

http://www.ieslaaldea.com/documentos/tecnologia/tecnocomunic01.pdf

                                                     I en esta altra direcció:
                       
             http://recursostic.educacion.es/secundaria/edad/4esotecnologia/quincena3/pdf/quincena3.pdf


Per començar l'informació mes detallada dels continguts:

Ones  electromagnètic:

http://blocs.xtec.cat/tecnologia/2012/04/23/ones-electromagnetiques/



 Espectre electromagnètic:

                                                  

http://www.youtube.com/watch?v=ixwxOQf50kc


 Dispositius que intervenen en la comunicació:

                               Açi tindreu una série d'infografies pel que fa a com funcionen dispositius que intervenen en la comunicació:

                           EN GENERAL :


                                                            http://www.edu365.cat/aulanet/comfuncionen/
                                   
                         


                      PER DISPOSITIUS:


                          http://www.consumer.es/tecnologia/infografias/?pagina=1


                         
                                                                                            http://youtu.be/DraoZ3VmETg




http://eltamiz.com/elcedazo/2008/08/31/am-fm-y-otras-modulaciones-del-monton/

http://www.sceu.frba.utn.edu.ar/dav/homovidens/frisina/RFrisina/Modulacion/modulaanimada.htm













   


No hay comentarios:

Publicar un comentario